⚡️⚡️Am apelat in premiera la solutionarea cauzei clientului meu, prosumator si fermier in contradictoriu cu furnizorul de energie electrica, printr-o procedura alternativa.
Pe fondul acestei ultime greve judecatoresti am cautat si alte solutii pentru clienti, iar ele sunt net superioare.
⚖️ Procedura e foarte putin cunoscuta si folosita de avocati, raportat la plaja larga de aplicare pe care o are, insa foarte eficienta si rapida.
✅️Daca esti consumator de energie electrica, PF sau PJ, si ai o disputa cu furnizorul de energie electrica, pe langa calea clasica, prafuita si plictisita a instantelor trebuie sa stii ca exista disponibila si procedura prevazuta de Regulamentul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr 61/2013.
✅️Comisia ANRE pentru solutionarea disputelor pe piata angro si cu amanuntul aparute intre participantii la piata de energie electrica emite decizii obligatorii pentru parti, in maxim 60 de zile de la formularea cererii.
⬆️Am avut in procedura 3 sedinte, primele 2 online iar la ultima m-am deplasat la Bucuresti la sediul comisiei pentru a reprezenta clientul: atat furnizorul cat si distribuitorul de energie electrica au avut delegati echipe de reprezentanti in fata comisiei - energeticieni, juristi, specialisti.
✅️Am obtinut decizia favorabila in exact 55 de zile, deci foarte rapid⏳️
In speta, clientii si-au instalat💡☀️ panouri solare cu o putere aprobata de 25 kW la ferma situata in afara localitatii, si dupa 22 de luni de tacere furnizorul a emis facturi pentru toata perioada, care contineau si peste 250.000 de lei contravaloarea pierderilor de energie aferente bransamentului de energie electrica.
⛔️Pierderile au fost calculate datorita bransamentului realizat pe camp, configurat raportat la posibilitatile tehnice ale retelei distribuitorului, cu o lungime de circa 1 km intre punctul de masurare si punctul de delimitare.
✅️Am argumentat ca:
- prosumatorul PJ este scutit de plata pierderilor in retea facturate abuziv de furnizor, invocand prevederile Ordinului ANRE nr. 98/2021
- ca bransamentul indicat in prezent drept unul cu pierderi mari, a fost realizat cu ani in urma in baza avizului tehnic furnizat de distribuitor. Distribuitorul nu ne putea asigura un bransament eficient energetic din cauza retelei sale insuficient de puternice.
⚖️Solutia Comisiei⚖️
✅️ obligarea furnizorului la stornarea facturilor
✅️obligarea distribuitorului la refacerea calculelor, cu eliminarea valorilor uriase ale pierderilor de energie atat la energia livrata cat si la cea extrasa din retea
✅️obligarea furnizorului la refacturarea energiei livrata in retea si a energiei consumate de prosumator din retea, cu esalonarea sumelor pe o perioada cel putin egala cu perioada de facturare.
Finalul acestor demersuri si eforturi este atat un client fericit, cat si invatarea unei proceduri noi prin care putem aduce dreptate clientilor, mai ales persoane juridice.
Speta cu toate aspectele ei ne-a revelat ca abuzurile sunt mai dure pe piata energiei decat in cea bancara.
Verifica minutios facturile, fila cu fila, pentru a observa daca nu ti se aplica si tie facturarea pierderilor din retea.
Daca esti prosumator persoana juridica cu o putere mai mica de 30kW si totusi iti sunt percepute costuri privind pierderile din retea, chiar daca nu sunt atat de mari ca in speta prezenta, reglementarile sunt de partea ta si te putem ajuta sa stopezi aceste costuri.
#businesslawyer
#energie
#persalegal